8 Ağustos 2011 Pazartesi

Ehliyet Faydalı Bilgiler


  • Teorik sınavda 50 trafik ve çevre bilgisi, 40 Motor ve araç bilgisi tekniği , 30 ilk yardım bilgisi olmak üzere 120 adet soru sorulur. Bu sınavın süresi 2,5 saattir. Her ders için ayrı ayrı olmak üzere geçme notu 100 üzerinden 70′tir. Bir veya iki dersten başarısız olunduğu takdirde tekrar üç dersten sınava girilmez, sadece başarısız olunan derslerden sınava girilir. Toplam beş adet sınava girme hakkı vardır. Sınavda verdiğiniz yanlış cevaplar doğru cevaplarınızı götürmez.
Yazılı sınav, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim Teknolojileri Müdürlüğü  tarafından Merkezi Sistemde yapılır,sürücü kursları sınav cevap kağıtlarını görememektedir.
  • Trafik ve Çevre Bilgisi Dersinden 35 doğru cevap
  • Motor ve Araç Tekniği Bilgisinden 28 doğru cevap
  • İlk Yardım Bilgisi’nden 22 doğru cevap yapılması gerekmektedir.
  • Direksiyon sınavı ise Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ve Trafik Şube Müdürlüğü’nün belirlediği güzergahlarda yapılır. Teorik sınavlarda başarılı olabilmeniz için, sürücü kursunuzda verilen derslere devam etmeniz, ders kitaplarınızı düzenli olarak çalışmanız ve çok sayıda deneme testi çözmeniz gerekir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder